Păcatele mele îmi împiedică rugăciunile?

Întrebați-l pe pastorul Ioan

00:00-11: 47

Interviu cu John Piper

Fondator și profesor, desiringGod.org

Abonati-va

mărSpotifyE-mail

Transcriere audio

Ne împiedică toate păcatele rugăciunile? Astăzi ne adresăm unui e-mail foarte bun pentru ascultători. Iată-l. „Bună, pastor John, și vă mulțumesc pentru acest podcast! Numele meu este Ryan. Biblia spune că dezonorarea unei soții va împiedica rugăciunile soțului. Vedem acest lucru în 1 Petru 3: 7 . Este aceasta o dinamică specială doar pentru căsătorie? Sau este o parte a unui principiu mai larg al păcatului? Împiedică toate păcatele noastre eficacitatea rugăciunilor noastre? ”

Răspunsul la prima întrebare este nu – și anume, este aceasta o dinamică specială doar pentru căsătorie? Nu, și vom vedea de ce în doar un minut. Răspunsul la a doua întrebare este acesta: nu neapărat. Împiedică toate păcatele noastre eficacitatea rugăciunilor noastre? Nu neaparat. În primul rând, pentru că Dumnezeu, în mila Sa, poate arăta un har special răspunzând la o rugăciune în ciuda unora dintre păcatele noastre, în timp ce alteori poate arăta un har disciplinar reținând un răspuns la rugăciune. Dacă Dumnezeu ar corela răspunsurile la rugăciunile noastre exact cu păcatele noastre, nu am primi niciun răspuns la rugăciune. Deci, nu ar trebui să ne gândim niciodată că un răspuns la rugăciune înseamnă lipsă de păcat. Dar nu ar trebui să tragem concluzia că nu există nicio corelație între păcatul nostru și răspunsurile noastre la rugăciune.

Frăție împiedicată

Prima întrebare a lui Ryan este dacă principiul din 1 Petru 3: 7 se aplică numai în căsătorie sau mai pe larg. Iată ce spune versetul:

Soții, trăiți împreună cu soțiile voastre într-un mod înțelegător, arătând onoare femeii ca vas mai slab, deoarece acestea sunt moștenitori cu voi ai harului vieții, pentru ca rugăciunile voastre să nu fie împiedicate.

Acum, există cel puțin trei semnificații posibile pentru modul în care rugăciunile sunt împiedicate în acest verset.„Dacă Dumnezeu ar corela răspunsurile la rugăciunile noastre exact cu păcatele noastre, nu am primi niciun răspuns la rugăciune.”TweetDistribuiți pe Facebook

În primul rând, s-ar putea ca rugăciunile care sunt împiedicate să fie rugăciunile soțului și soției pe care ar trebui să se roage împreună. Iar eșecul soțului de a-și îngriji și respecta soția subminează acea părtășie pe care ar trebui să o aibă împreună, astfel încât să nu poată simți nicio armonie atunci când sunt împreună. Așadar, rugăciunile pe care ar trebui să se roage împreună nu se întâmplă. Ei nu se mai roagă împreună pentru că a venit ceva între ei, pentru că el nu face ceea ce ar trebui să facă în acest verset. Acesta este primul sens posibil.

Iată a doua. Ar fi ca rugăciunile soțului să fie împiedicate prin faptul că inima lui este atât de egoistă față de soția sa, încât rugăciunea sa efectivă – nu doar răspunsurile, ci rugăciunea – este împiedicată. Rugăciunea însăși nu mai iese din inima lui. Cu alte cuvinte, el încetează să se mai roage. Inima lui este atât de greșită față de soția sa, încât nu mai vrea să se apropie de Dumnezeu într-un fel umil și nevoiaș. Pur și simplu nu se mai roagă.

Iar al treilea sens ar fi că bărbatul se roagă, dar că Dumnezeu reține răspunsurile la rugăciunile sale, deoarece inima lui nu este dreaptă față de soția sa.

Trei moduri de a împiedica rugăciunea

Cred că, în realitate, toate cele trei sunt adevărate. Toate aceste explicații din 1 Petru 3: 7 sunt adevărate în realitate. Cu alte cuvinte, dacă un soț nu reușește să fie bun și blând și prețuiește față de soția sa ca vas mai slab, și dacă nu reușește să fie respectuos și să o aprecieze și să o admire ca un coleg moștenitor al harului vieții, toate aceste trei se vor întâmpla piedici.

  1. Relația va fi subminată și, prin urmare, parteneriatul în rugăciune va fi amenințat.
  2. Inima lui va începe să se răcească, iar propria viață de rugăciune se va usca.
  3. Răspunsurile la rugăciunile sale pot fi reținute pentru că nu dă milă soției sale.

Iată de ce cred că toate cele trei sunt, de fapt, realitate. Și merg acum dincolo de 1 Petru pentru a arăta de ce sunt adevărate în realitate.

1. Problemele orizontale duc la defalcarea verticală.

Când Iisus spune în Matei 18:19 , „Dacă doi dintre voi sunt de acord pe pământ cu privire la orice vor cere, va fi făcut pentru ei de către Tatăl meu din ceruri”, el arată un principiu. O defalcare a părtășiei orizontale, unde doi sau trei nu mai pot fi de acord, va duce la o defalcare a binecuvântării verticale de la Dumnezeu. Deci, dacă un soț și o soție devin atât de îndepărtați spiritual unul de celălalt, Matei 18:19 implică, nu vor avea împreună armonia care cere binecuvântarea lui Dumnezeu. Acesta este numărul unu.

2. Lipsa iubirii față de ceilalți dezvăluie o iubire deficitară față de Dumnezeu.

Când Ioan scrie în 1 Ioan 4:20 : „Cine nu-și iubește fratele pe care l-a văzut nu poate să-l iubească pe Dumnezeu pe care nu l-a văzut”, Ioan sugerează că eșecurile iubirii la nivel orizontal indică o rupere a iubirii față de Dumnezeu. la nivel vertical. Cu alte cuvinte, eșecul de a ne iubi soțiile sau alți creștini în acest sens, semnalează că ne pierdem capacitatea de a merge la Dumnezeu în dragoste. Nu suntem în stare să ne rugăm pentru că nu Îl iubim cu adevărat pe Dumnezeu.

3. Îl batjocorim pe Dumnezeu când îi cerem ceea ce reținem.

Dar sunt înclinat să cred că este al treilea sens posibil din 1 Petru 3: 7 pe care Petru îl are în vedere în principal – și anume că, dacă continuăm să păcătuim împotriva soțiilor sau împotriva altor creștini, închidem ușa curgerea harului către noi în rugăciunea răspunsă. Iacov spune, de exemplu, în Iacov 4: 3: „Ceri și nu primești, pentru că ceri greșit, să-l cheltuiești pentru pasiunile tale”. Cu alte cuvinte, Dumnezeu refuză uneori răspunsurile la rugăciune pentru că avem în inima noastră scopuri păcătoase. Rugăciunea noastră nu este pentru vindecarea unei relații rupte; rugăciunea noastră este pentru un avantaj lumesc.„Uneori Dumnezeu împiedică răspunsurile la rugăciune pentru că avem inimile noastre păcătos”.TweetDistribuiți pe Facebook

Iisus a spus-o foarte clar în Rugăciunea Domnului când a spus: „Iartă-ne datoriile noastre, așa cum și noi i-am iertat pe debitorii noștri” ( Matei 6:12 ). Cu alte cuvinte, dacă ții râvnă împotriva soției tale sau tratezi alte persoane fără milă și apoi strigi către Dumnezeu pentru milă, faci pur și simplu o batjocură din partea lui Dumnezeu. Iar Dumnezeu nu va fi batjocorit. „Fericiți cei milostivi, căci vor primi milă” ( Matei 5: 7 ).

Toți ochii celor drepți

Dar principalul motiv pentru care cred că acesta este probabil ceea ce are în vedere Petru atunci când vorbește soților și spune că rugăciunile lor vor fi împiedicate dacă nu își prețuiesc soțiile așa cum ar trebui – motivul principal este pentru că în paragraful următor , următorul verset, începe prin a explica că același principiu este în joc cu privire la toți creștinii din toate relațiile noastre. Imediat după ce a spus că soții nu vor primi răspunsuri la rugăciune dacă nu respectă soțiile, spune el,

În sfârșit, toți, aveți unitate de minte, simpatie, dragoste frățească, o inimă tandră și o minte umilă. Nu răsplătiți răul pentru rău sau jignitul pentru jignirea, ci dimpotrivă, binecuvântați, căci la aceasta ați fost chemat, pentru a obține o binecuvântare. ( 1 Petru 3: 8-9 )

Și apoi începe să se certe pentru asta. El argumentează citând Psalmul 34: 12-16 . Ascultați cum argumentează Psalmul pentru a primi răspuns la rugăciune.

Cine dorește să iubească viața
     și să vadă zilele bune,
să-și păstreze limba de rău
     și buzele de a vorbi înșelăciunea;
să se întoarcă de la rău și să facă binele;
     lasă-l să caute pacea și să o urmărească.
Căci ochii Domnului sunt asupra celor drepți
     și urechile Lui sunt deschise rugăciunii lor.
Dar fața Domnului este împotriva celor care fac răul. ( 1 Petru 3: 10-12 )

Soții și noi toți tocmai am auzit în versetul 7 că rugăciunile soților vor fi împiedicate dacă nu își tratează soțiile cu grijă și respect. Și acum, cinci versete mai târziu, Petru ne spune tuturor: „Ochii Domnului sunt asupra celor drepți și urechile sale sunt deschise rugăciunii lor” Cel neprihănit – este deschis către cei drepți în rugăciunea lor. „Dar fața Domnului este împotriva celor care fac răul”. Acesta este probabil același principiu din căsătorie aplicat tuturor.

Concluzia mea, Ryan, este că cuvântul către soți este, în principiu, un cuvânt pentru toată lumea. Dacă în relațiile pe care ni le-a dat Dumnezeu, fie căsătorie, fie părinți, fie prietenie, fie vecinătate, fie colegialitate, dacă în oricare dintre acele relații începem să acționăm fără iubire, fără respect, fără milă, fără amabilitate, ne putem aștepta ca Dumnezeu să, în milă, rețineți binecuvântările când ne rugăm. Aceasta va fi o disciplină iubitoare pentru copiii săi. Și ar trebui să o luăm la inimă și să ne pocăim și să umblăm demn de chemarea Lui.John Piper ( @JohnPiper ) este fondator și profesor al desiringGod.org și cancelar al Bethlehem College & Seminary. Timp de 33 de ani, a slujit ca pastor al Bisericii Baptiste Bethlehem, Minneapolis, Minnesota. El este autorul a peste 50 de cărți , inclusiv Desiring God: Meditations of a Christian Hedonist și cel mai recent Providence .

https://www.desiringgod.org/interviews/do-my-sins

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.