Ce se întâmplă cu necreștinii care iau Cina Domnului?

Interviu cu John Piper

Fondator și profesor, desiringGod.org

Transcriere audio

Astăzi lansăm două întrebări pastorale. Sunt înrudite. Primul este de la un ascultător pe nume Ethan. „Pastor John, salut, și vă mulțumesc că mi-ați luat întrebarea. Biserica mea are în vedere să-i lase pe necredincioșii cunoscuți să ia Cina Domnului. Argumentul este că indică necredinciosul către lucrarea Domnului pe cruce și întoarcerea sa viitoare, o formă de sensibilizare. Ce-ai zice?” Și o întrebare similară vine de la un ascultător pe nume Matt. „Bună, pastor John. Recent, m-am gândit la membrii nominali ai bisericii care participă la Cina Domnului. Ce se întâmplă când o persoană neregenerată mănâncă pâinea și bea vinul? Care este păcatul specific pe care îl comite o astfel de persoană? Cred că este păcătos să participe o astfel de persoană. Dar de ce este cazul? ” Pastor John, ce le-ai spune lui Ethan și lui Matt?

Permiteți-mi să încep cu ceva direct la prima parte a întrebării. Dacă pastorii voștri se gândesc să-i întâmpine pe necredincioși să mănânce Cina Domnului ca un mod de a-i îndrepta către Isus, probabil că vă aflați într-o biserică greșită. Asta este atât de departe de Noul Testament și de ceea ce ne învață despre Cina Domnului, încât îmi este foarte greu să cred că pastorii tăi sunt supuși serios autorității Scripturii, mai degrabă decât propriei lor înțelepciuni. Acesta este răspunsul meu inițial, direct: este iresponsabil și ignorant în cel mai bun caz, și neascultător și crud în cel mai rău caz, pentru a-i încuraja pe necredincioși să mănânce Cina Domnului.

Avertismente de viață și moarte

Acum, motivul pentru care spun crud este că avertismentele pe care Pavel le dă mâncării Cinei Domnului nevrednic sunt în cele din urmă avertismente asupra vieții și morții. Iată ce spune el în 1 Corinteni 11: 27–28 :

Prin urmare, oricine mănâncă pâinea sau bea paharul Domnului într-o manieră nedemnă, va fi vinovat cu privire la trupul și sângele Domnului. Atunci o persoană să se examineze pe sine, atunci, și astfel să mănânce din pâine și să bea din pahar.

„Avertismentele pe care Pavel le dă mâncării Cinei Domnului în mod nevrednic sunt în cele din urmă avertismente despre viață și moarte”.TweetDistribuiți pe Facebook

Ce va găsi un necredincios dacă se va examina pe sine? El va găsi necredință. Și tocmai asta intenționează Pavel să găsim. Nesupunerea necredinței a pus stăpânire pe viața noastră? Dacă da, fixează-te și nu mănâncă această cină, presupunând că nu contează. Acesta este întregul punct al autoexaminării. Deci, de ce ai invita pe necredincioși în acea situație mortală?

Continuați să citiți în versetul 29: „Pentru oricine mănâncă și bea fără a discerne corpul mănâncă și bea judecată asupra sa.” Discernerea corpului înseamnă înțelegerea unicității și gloriei totale a corpului fizic al lui Isus ca un sacrificiu infinit valoros pentru păcate – ceea ce necredincioșii nu fac.

Versetul 30: „De aceea mulți dintre voi sunt slabi și bolnavi, iar unii au murit.” De aceea spun că este crud să îi încurajezi pe necredincioși să mănânce această cină. Versetele 31–32: „Dar dacă ne-am judeca pe noi înșine cu adevărat, nu am fi judecați. Dar când suntem judecați de Domnul, suntem disciplinați, astfel încât să nu fim condamnați împreună cu lumea ”.

Cu alte cuvinte, credincioșii adevărați care trebuie să fie disciplinați din cauza modului în care mănâncă Cina Domnului pot fi mântuiți, chiar dacă mor printr-o disciplină pentru că au luat Cina Domnului. Dar ce s-ar întâmpla cu un necredincios? Nu vor fi salvați.

Când Isus a spus și când Pavel a spus că de fiecare dată când mâncăm Cina Domnului, o facem în amintirea lui Isus ( Luca 22:19 ; 1 Corinteni 11:24 ), ei nu aveau în vedere un fel de amintire pe care o are un necredincios , doar să ne amintim că a existat o astfel de persoană ca Isus: poate că a existat; poate a existat – și a murit pentru păcatele noastre sau poate a murit pentru păcatele noastre. Au vrut să ne amintim de prețiozitatea a ceea ce s-a întâmplat când Isus a murit și i-a vărsat sângele. Amintirea este o amintire iubitoare, o amintire recunoscătoare – nu o amintire necredincioasă.

Împărtășind împreună cu Hristos

Și acest lucru este făcut mult mai clar (ca și cum ar putea fi) în 1 Corinteni 10 , nu 11, ci 10: 16-22. Nu mulți oameni merg aici pentru a obține clar despre Cina Domnului și ce înseamnă, dar este foarte important. Cina Domnului, conform 1 Corinteni 10: 16–22 , este o participare la Hristos . Iată ce scrie:

Paharul binecuvântării pe care îl binecuvântăm, nu este o participare la sângele lui Hristos? Pâinea pe care o spargem, nu este o participare [o împărtășire] la trupul lui Hristos? Pentru că există o singură pâine, noi, care suntem mulți, suntem un singur trup, pentru că toți luăm parte dintr-o singură pâine. ( 1 Corinteni 10: 16–17 )

Cu alte cuvinte, pâinea reprezintă biserica, trupul lui Hristos, participând la viața lui Hristos, participând la ea. Acest lucru este imposibil de conceput ca necredincioși. Versetul 21:

Nu puteți bea paharul Domnului și paharul demonilor. Nu puteți lua parte la masa Domnului și la masa demonilor. Să-l provocăm pe Domnul la gelozie? Suntem mai puternici decât el? ( 1 Corinteni 10: 21–22 )

Cu alte cuvinte, Pavel a avut de-a face explicit cu necredincioșii care au tipurile lor de ceremonii religioase în care mănâncă și beau, și cu credincioșii care au felul nostru de ceremonie în care mâncăm și bem și el neagă că puteți participa la ambele. Este o neînțelegere tragică a tranzacției glorioase dintre Hristos și poporul său la Cina Domnului dacă pastorii au încercat să reinterpreteze această cină ca un instrument evanghelistic pentru a-i îndrepta pe necredincioși către Isus. Tragic.„Arătați necredincioșilor frumusețea Evangheliei și spuneți-le că nu ar trebui să participe încă”.TweetDistribuiți pe Facebook

Tranzacția glorioasă este următoarea: Mai întâi, ne amintim care este temelia credinței noastre în sângele și trupul lui Hristos sacrificat pentru noi. În al doilea rând, există o comuniune sau, așa cum spune 1 Corinteni 10 , o împărtășire, o participare la, Hristos, spiritual, pe măsură ce ne hrănim cu El prin credință și suntem hrăniți și mulțumiți în sufletele noastre. Nici un necredincios nu poate face acest lucru. Și acesta este sensul momentului. Nu este conceput așa cum ar trebui.

‘Te vrem’

Lasă-mă să termin așa. Da, da, da, Cina Domnului îi arată pe necredincioși către Hristos și arată clar că nu sunt participanți la ea – în Hristos. Ei nu participă la iertare. Ei nu participă la mântuire. Nu participă la a doua venire de salvare de la mânie. Asta comunică interdicția de a participa când ne privesc bucurându-ne de Isus. Comunică: „Te dorim. Vrem ca, în privința asta, să vedeți ce vă lipsește ”.

Și, Tony, pot mărturisi, cu mare senzație, că funcționează așa. Îmi amintesc, de exemplu, un bărbat care stătea în balcon chiar în fața mea în vechiul nostru sanctuar, lună de lună, an de an, în fiecare duminică de comuniune. Era un necredincios cu o soție credincioasă. Nu a ratat niciodată o duminică. L-am cunoscut pe om. Am avut conversații despre Isus. Este un necredincios flagrant. Și în timpul comuniunii, când am spus: „Dacă încă nu ai încredere în Hristos, lasă tava să treacă și să mediteze la frumusețea Evangheliei”, m-aș uita bine la el când am spus aceste cuvinte, chiar la el, în fața lui, la vreo patruzeci de metri distanță. Ne cunoșteam.

Apoi, într-o duminică de comuniune, s-a oprit la ușă, m-a luat de mână și mi-a spus: „Pastor, trebuie să vorbim”. Iar la 22:30, în noaptea de miercuri următoare, Dumnezeu l-a salvat și l-am botezat câteva săptămâni mai târziu. Așa funcționează. Nu alunga pe necredincios din serviciile tale. Arată-le frumusețea Evangheliei și spune-le că nu ar trebui să participe încă. Dar, oh, Dumnezeu să-ți dea ochii să vezi, pentru că vrem să te bucuri de asta cu noi.John Piper ( @JohnPiper ) este fondator și profesor al desiringGod.org și cancelar al Bethlehem College & Seminary. Timp de 33 de ani, a slujit ca pastor al Bisericii Baptiste Bethlehem, Minneapolis, Minnesota. El este autorul a peste 50 de cărți , inclusiv Desiring God: Meditations of a Christian Hedonist și cel mai recent Providence .

https://www.desiringgod.org/interviews/what-happens-to-non-christians-who-take-the-lor

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.