Creștinul se căsătorește necreștin – Cum răspunde o biserică?

Interviu cu John Piper

Fondator și profesor, desiringGod.org

Abonati-va

mărSpotifyE-mail

Transcriere audio

Primim un flux constant de întrebări pastorale foarte dure pentru pastorul John în căsuța de e-mail. Vă mulțumim că le-ați trimis și vă mulțumim pentru răbdarea pe care o aveți cu noi, în timp ce încercăm să analizăm cât mai multe dintre ele. Iată una dintre aceste întrebări, de la un ascultător pe nume Eric, pastor. „Bună, pastor John! Sunt un pastor care mă întreb ce ar trebui să fie un mod corect de acțiune atunci când un creștin se căsătorește cu bună știință cu un necredincios. Credinciosul a fost avertizat și a continuat oricum cu sindicatul. Acum căsătoria a fost oficializată. Deci, cum ar trebui să răspundem noi, biserica, acum? „

Pentru a răspunde la acest lucru, să clarificăm câte straturi de păcătoșenie există atunci când un credincios care mărturisește respinge sfatul bătrânilor bisericii și se căsătorește cu un necredincios. Voi menționa doar trei straturi. Mai sunt și alții, dar acest lucru ne va ajuta să simțim seriozitatea.

Straturi de păcat

În primul rând, credinciosul care mărturisește sfidează și se răzvrătește împotriva unei porunci explicite a Noului Testament al lui Dumnezeu. Pavel spune în 1 Corinteni 7:39 : „O soție este legată de soțul ei cât trăiește. Dar dacă soțul ei moare, este liberă să se căsătorească cu cine dorește, numai în Domnul ”. „Numai în Domnul” înseamnă numai pentru o persoană care este în Domnul – un credincios, un urmaș al lui Isus. Deci, dacă această învățătură este făcută clară credinciosului și credinciosul respinge ascultarea de această poruncă, ea acționează în sfidare deschisă a învățăturii apostolilor și a lui Dumnezeu.

În al doilea rând, probabil și mai important, pentru că ajunge la miezul problemei: un credincios care alege să se căsătorească cu un necredincios arată cât de profund este compromisa dragostea credinciosului pentru Hristos. Isus a spus, în esență, „Dacă nu mă iubești mai mult decât îți iubești pe cel mai apropiat om iubit, nu ești demn de mine” (vezi Matei 10:37 ). Aceasta este o afirmație uimitoare pe care Iisus o pune în inimile noastre. Dar dacă credinciosul se bucură de prezența, prietenia și intimitatea unei persoane care respinge Hristos (iubitul sau iubita) mai mult decât prezența și părtășia lui Hristos, însăși credința și dragostea lor pentru Iisus este pusă în discuție de Isus – nu de mine , dar de Isus. Aceasta este cea mai profundă problemă.

Cum poate inima unui credincios să-l îmbrățișeze pe Isus ca comoară și satisfacție supremă și să respingă cuvintele lui Isus pentru a fi în brațele celui care nu are credință și nu are o afecțiune adevărată pentru cea mai prețioasă posesie a credinciosului? Pentru mine este de neconceput. Am găsit întotdeauna acest lucru de neînțeles. Ceva este profund, profund greșit în afecțiunea inimii pentru Hristos. Acesta este al doilea strat al păcătoșeniei.„Liderii bisericii trebuie să fie pregătiți pentru a fi denunțați de oamenii care cred că știu mai bine decât apostolii”.TweetDistribuiți pe Facebook

Și în al treilea rând, dacă liderii credincioși ai bisericii au explicat cu dragoste voința lui Dumnezeu bazată pe cuvântul lui Dumnezeu credinciosului și i-au spus credinciosului să nu avanseze cu această căsătorie ilicită din ascultarea de Hristos, atunci căsătoria nu este doar rebeliune împotriva poruncă biblică explicită și nu numai o revelație a unei inimi idolatre care pune un om mai presus de Hristos în afecțiuni, ci și o respingere a autorității bătrânilor, pe care Dumnezeu a dat-o pentru a proteja oile de păcat.

Acum aceasta este situația și încep de aici, astfel încât restul a ceea ce am de spus să sune în mod corespunzător serios.

Disciplina în dragoste

Răspunsul meu este că bătrânii pledează, se roagă, învață și apoi, dacă toate acestea sunt respinse, îl elimini pe credincios din calitatea de membru al bisericii, pentru că a mers mai departe cu căsătoria. Scopul acestei îndepărtări este de a-l sobri pe credinciosul neascultător, de a-i trezi și de a-i câștiga către o inimă pocăită și ascultătoare și restaurare.

Mulți oameni nu iau Biblia în serios. Sunt descumpărați și supărați de bisericile care iau Biblia la fel de în serios cum spun. Mulți creștini care mărturisesc astăzi ar considera o asemenea excomunicare ca fiind mai dureroasă decât utilă. Ei o numesc intolerantă; chiar o numesc urăscă. Dar asta pentru că își înalță propria înțelepciune deasupra înțelepciunii lui Dumnezeu. Aceștia folosesc același raționament pentru motivul pentru care nu ar trebui să scoatem o persoană din calitatea de membru pe care persoana neascultătoare o obișnuia să se căsătorească cu necredinciosul: Poate necredinciosul va fi câștigat lui Hristos în această căsătorie. Poate că dacă îi păstrezi ca membri sau îi păstrezi pe unul ca membri, celălalt va fi unul.

Și părinții – oh, ai persoanei excomunicate sau ai prietenilor, dacă nu sunt serios biblici, vor susține că nu îi vei putea câștiga lui Hristos scoțându-i din biserică. Se vor enerva. Necredinciosul te va numi intolerant și urăsc, susținând că nu va fi răscumpărător, ci va fi înstrăinător. Asta vor spune ei. Asta trebuie să fie pregătiți să audă bătrânii.

Nu este ceea ce ne învață Biblia cu tărie. În 2 Tesaloniceni 3: 14–15 și în 1 Corinteni 5: 4–5 , Pavel susține posibilitatea și dorința ca, printr-un asemenea sfânt ostracism, oamenii să fie, de fapt, mântuiți și restaurați. De fapt, am văzut că disciplina bisericii are chiar acest efect în slujirea mea. Liderii bisericii trebuie să fie pregătiți pentru a fi denunțați de oamenii care cred că știu mai bine decât apostolii cum să iubească oamenii.

Restaurată la pocăință

Una dintre celelalte întrebări de răspuns este aceasta, care este foarte importantă: Cum arată pocăința și restaurarea într-o astfel de situație? Nu înseamnă că căsătoria este anulată; este într-adevăr o căsătorie – o căsătorie care nu ar fi trebuit încheiată, dar acum, după ce a fost încheiată, nu ar trebui să fie ruptă; ar trebui să fie sfințit.

Iar Pavel este la fel de clar în legătură cu faptul că un credincios nu ar trebui să divorțeze de un necredincios, precum este faptul că nu ar trebui să se căsătorească cu unul ( 1 Corinteni 7:12 ). Deci, pocăința de păcat în căsătoria cu un necredincios nu include divorțul de necredincios. Ceea ce include este o schimbare a inimii, nu o schimbare a căsătoriei:

  • Ar trebui să existe o remușcare și un regret autentic pentru neascultare față de 1 Corinteni 7:39 .
  • Ar trebui să existe o recunoaștere și o pocăință că inima nu a fost corectă când l-a pus pe om mai presus de Hristos în afecțiuni.
  • Ar trebui să existe scuze și tristețe pentru respingerea sfatului liderilor lui Dumnezeu în biserică.

„Un credincios care alege să se căsătorească cu un necredincios arată cât de profund este compromisa dragostea credinciosului pentru Hristos”.TweetDistribuiți pe Facebook

Și toate aceste schimbări sunt posibile în timp ce căsătoria rămâne intactă. Într-adevăr, aș spune că un bărbat sau o femeie care rămâne într-o astfel de căsătorie poate spune unui soț necredincios aceste cuvinte: „Dragostea mea trezită din nou pentru Iisus și Hristosul meu mai presus de tine ca Domn și Mântuitor și dorința mea de a fi o parte din poporul lui Hristos din nou și regretul meu pentru păcatul meu în căsătoria cu un necredincios nu înseamnă că am încetat să te iubesc sau că vreau să te părăsesc. Avem un legământ până când moartea ne desparte; Intenționez să o păstrez. De fapt, credința mea restaurată înseamnă că acum știu să te iubesc mai bine. Aș vrea să o arăt. Sper că mă vei avea. ”

Nu știm dacă soțul necredincios va primi asta. Dar este posibil și acesta este scopul disciplinei; aceasta este rugăciunea noastră.John Piper ( @JohnPiper ) este fondator și profesor al desiringGod.org și cancelar al Bethlehem College & Seminary. Timp de 33 de ani, a slujit ca pastor al Bisericii Baptiste Bethlehem, Minneapolis, Minnesota. Este autorul a mai mult de 50 de cărți , inclusiv Desiring God: Meditations of a Christian Hedonist și cel mai recent Providence .

https://www.desiringgod.org/interviews/christian-marries-non-christian

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.