Combate păcatul ca un victor, nu o victimă

00:00-12: 35

Interviu cu John Piper

Fondator și profesor, desiringGod.org

Transcriere audio

Nu combate păcatul ca o victimă a păcatului; lupta împotriva păcatului ca biruitorul asupra păcatului, ești în Hristos. Aceasta este pumnul unui puternic clip de predică trimis de către Nathan. Nathan, un ascultător de podcasturi, mi-a trimis un clip prin e-mail, numindu-l „unul dintre cele mai influente clipuri pe care le-am întâlnit vreodată”. Și „cea mai impactantă linie care mi-a lovit inima acum două veri”, scrie el, „a fost linia despre combaterea păcatului ca un învingător, nu o victimă. În loc să ne simțim învinși, Dumnezeu vrea să avem încredere că războiul este câștigat în el ”. Acesta este un rezumat bun al unui clip foarte bun din predica lui Pastor John din 2001 despre Romani 8: 1–4 . Aici este.

În Hristos, acum, vedem că sunt două lucruri adevărate despre noi. Romani 8: 1 și Romani 8: 2 repetă aceeași frază: „în Hristos Isus”. Ce suntem în Hristos Isus în versetul 1? „Prin urmare, nu există acum nici o condamnare pentru cei care sunt în Hristos Isus”. Deci, primul lucru pe care îl putem spune despre a fi în Hristos Isus este că verdictul este pronunțat și nu suntem condamnați. A trecut; procesul s-a încheiat: nicio condamnare în Hristos Isus. Și apoi versetul 2 spune: „Legea Duhului vieții te-a eliberat în Hristos Isus”.„Dacă vă puneți credința în Isus, veți fi uniți cu Isus. Și în Isus, nu există condamnare și există putere ”.TweetDistribuiți pe Facebook

Deci, avem iertare și acum avem putere în Hristos Isus. Nu intrați în Hristos Isus fără să aveți amândoi cei transferați către voi. Există iertare în Hristos; există putere în Hristos. Nu intri în Hristos și spui: „Am iertarea și nu puterea” sau „Am puterea și nu iertarea”. În Hristos, le primești pe amândouă sau nu le primești; nu ești în Hristos. Dacă vă puneți credința în Isus, vă uniți cu Isus. Și în Isus, nu există condamnare și există putere.

Cauză sau dovezi?

Acum, iată întrebarea: Cum se leagă funcționarea puterii spre eliberare și transformare de declarația că nu am nicio condamnare? Și acest lucru nu este ciudat. Aceasta este viata ta. Îi iei înapoi, mori. Le faci bine și le trăiești, trăiești.

Deci, care este ordinea dintre versetele 1 și 2? Observați cuvântul pentru , la începutul versetului 2. S-ar putea să vă doriți să nu fie acolo.

Prin urmare, acum nu există nici o condamnare pentru cei care sunt în Hristos Isus. Căci legea Duhului vieții te-a eliberat în Hristos Isus de legea păcatului și a morții.

NIV spune pentru că . Celelalte versiuni spun pentru . Înseamnă același lucru. Deci, care este relația dintre justificarea din versetul 1 și sfințirea din versetul 2? Ei bine, înainte de a răspunde prea repede, ține cont de ceva. Înțelesul pentru sau pentru  , atât în ​​limba engleză, cât și în limba greacă, atât în ​​limba apostolică, cât și în limba dvs., are două semnificații:

  1. pentru sau pentru  poate introduce o bază sau un motiv sau un motiv pentru care ceva este sau
  2. poate introduce dovezi că știți că este ceva.

Permiteți-mi să vă dau un exemplu din limba dvs. „Mi-e foarte foame pentru că stomacul meu mârâie.” Sau puteți spune: „Mi-e foarte foame pentru că am sărit peste micul dejun”. Și pentru că în acele două propoziții are semnificații radical diferite. Un stomac mârâit nu este baza foametei; este efectul și dovada foamei. Și folosim cuvântul pentru că : „Mi-e foarte foame pentru că stomacul meu mârâie”. Dar dacă spun „Mi-e foarte foame pentru că am sărit peste micul dejun”, știm că sărind peste micul dejun este cauza foametei – este pământul și baza foametei.

Condamnați că a stat

Deci, iată întrebarea mea pentru relația dintre versetele 1 și 2 din Romani 8 : Care este sensul pentru  este aici? Spune el: „Prin urmare, acum nu există nici o condamnare pentru că, uite, ești transformat de Duhul lui Dumnezeu, mărturisind că ești liber”? Sau spune: „Prin urmare, acum nu există nici o condamnare, deoarece temelia și baza acceptării voastre la Tatăl, verdictul dvs. de nevinovăție , este neprihănirea lucrată de Duhul pe care îl îndepliniți?” Voi argumenta că pentru  sau pentru pentru la începutul versetului 2 este dovada, indică evidența, că versetul 1 este așa.

Motivul numărul unu: observați relația dintre versetele 2 și 3. Versetul 3 începe cu același cuvânt, pentru că sau pentru : „Duhul vieții te-a eliberat în Hristos Isus de legea păcatului și a morții pentru că [acum rezuma versetul 3 la declarația sa principală] Dumnezeu a condamnat păcatul în trup, carnea propriului său Fiu. ” Și amintiți-vă că am arătat legătura dintre cuvântul condamnat acolo în versetul 3 și cuvântul condamnareîn versetul 1. Versetele 1 și 3 sunt împreună în aceasta. Versetul 3 se referă la ceea ce a făcut Dumnezeu pentru a te îndrepta cu el. El l-a trimis pe Fiul său să ducă o viață perfectă, să moară o moarte substitutivă, să poarte condamnarea voastră – fără vinovăție, fără mânie, fără condamnare. De ce? Iisus, în trup, l-a purtat. Dumnezeu l-a condamnat acolo și nu în tine. Și aceasta este dată ca bază a versetului 2, sfințirea ta.

Deci, atunci când versetul 1 spune: „Nu există nici o condamnare acum în tine”, arată versetul 3, spunând: „El a murit pentru tine. Toată mânia lui Dumnezeu a fost revărsată asupra lui. Deci, uite: Duhul este în tine, triumfând asupra păcatului tău. Bucura! Nu există nicio condamnare ”.

Toată diferența în Duh

Romani 7: 6 este magnific prin claritatea și puterea sa: „Dar acum suntem eliberați de lege, după ce am murit pentru ceea ce ne-a ținut captivi. . . ” Și aici, în context, este legea mozaică. Știm asta din versetele 1-5. Am fost eliberați din lege – blestemul legii, vinovăția legii, condamnarea legii. Hristos a devenit un blestem pentru noi, astfel încât blestemul legii este rupt ( Galateni 3:13 ). Nu ne-a mai trecut. Și apoi, uitați-vă la aceste cuvinte prețioase care urmează: „. . . astfel încât să slujim în noul mod al Duhului și nu în vechiul mod al codului scris. ”„Luptă-ți păcatul ca un învingător – nu o victimă.”TweetDistribuiți pe Facebook

Care este relația dintre eliberarea de lege cu condamnarea ei, blestemul și vina și capacitatea de a Duhului de a triumfa în slujba lui Dumnezeu? Care este relația? Este limpede ca cristalul în acest verset: am fost eliberați de asta pentru a putea sluji în acest fel. Dacă îi întorci pe aceia, nu ai creștinism. Ai o altă religie.

  • Este diferența dintre a lupta pentru a ne justifica și a lupta cu încredere pentru că suntem justificați.
  • Este diferența dintre procesul tău ceresc de judecată care se află în spatele tău, cu un verdict irevocabil de nevinovăție pronunțat și având procesul în fața ta, atârnat deasupra capului tău, întrebându-te dacă comportamentul tău se va măsura în puterea Duhului Sfânt.
  • Este diferența dintre libertatea încrederii și robia fricii.
  • Este diferența dintre a-i oferi lui Hristos dubla slavă a ființei sale neprihănirea și condamnarea noastră și puterea care ne aduce în sfințenie, sau doar a-i da jumătate din gloria lui și a-l chema pe cel care ne permite să îndeplinim o neprihănire pe care o vom oferi către Dumnezeu de la noi înșine ca fundament al acceptării noastre cu el. Nu vreau să obțină jumătate din glorie. Vreau ca el să obțină toată gloria sa – sângele și dreptatea lui fiind temelia acceptării noastre și puterea sa fiind mijlocul prin care suntem eliberați și transformați.
  • Și este diferența dintre viața ta și moartea ta.

Luptă ca un Victor

Deci, roagă-te. Roagă-te cu mine acum ca Dumnezeu să te ajute să cazi pe fața ta și roagă-te: „O, Doamne, Doamne, ajută-mă să fac acest lucru corect. Ajută-mă să nu fiu fariseu. Ajută-mă să știu să mă odihnesc dulce în nici o condamnare care există în Hristos, astfel încât, din dulcea comuniune și odihnă și acceptare și dragoste și justificare și justificare care există în tine, aș putea avea acum putere în Duhul Sfânt. să obțin victoria asupra poftei mele, a lăcomiei și a fricii mele ”. Rugați-vă așa.

Și apoi, când ieși, luptă-ți păcatul ca un învingător, nu ca o victimă. Când ieșiți de aici în această după-amiază și vin ispitele – și vor veni; există în membrii voștri o altă lege, legea păcatului și a morții ( Romani 7:23 ) – Duhul este în tine pentru a te ajuta să faci război împotriva acestei legi. Și războiul, ca învingător, cu încrederea că suntem iubiți și acceptați, va arăta că ești iubit și acceptat. Luptă ca un învingător săptămâna aceasta, nu ca o victimă.

Și acum, Dumnezeu să vă umple de toată bucuria și pacea în a crede, în timp ce vă încredeți în promisiunile sale prețioase și foarte mari. Și, așadar, să abundați în speranță.John Piper ( @JohnPiper ) este fondator și profesor al desiringGod.org și cancelar al Bethlehem College & Seminary. Timp de 33 de ani, a slujit ca pastor al Bisericii Baptiste Bethlehem, Minneapolis, Minnesota. El este autorul a peste 50 de cărți , inclusiv Desiring God: Meditations of a Christian Hedonist și cel mai recent Providence .

https://www.desiringgod.org/interviews/fight-sin-like-a-victor-not-a-victim?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.