Descendenții masacrului din 1921 al cursei Tulsa caută dreptatea, deoarece națiunea se confruntă cu un trecut rasist

download - Copie

De Abby Phillip și Kate Sullivan , CNN

Actualizat 1304 GMT (2104 HKT) 18 iunie 2020

Tulsa, Oklahoma (CNN)Inima care bate din Tulsa, districtul Greenwood din Oklahoma este Biserica AME Vernon.

Vernon stă în vârful singurei structuri încă în picioare, după ce masacrul din cursa din 1921 a lăsat cartierul negru odată prosper, ars pe pământ și sute, dacă nu chiar mii de locuitori ai acestuia, fără adăpost sau morți.

Greutatea acestei moșteniri cântărește foarte mult pe Vernon AME întotdeauna – dar mai ales în ultimele săptămâni, deoarece orașul a marcat 99 de ani de la masacru, o aniversare care a venit într-un moment al protestelor și tulburărilor la nivel național în urma uciderii lui George Floyd în custodia poliției. .

Când orașul se pregătea să marcheze aniversarea masacrului de la sfârșitul lunii mai, protestatarii din Tulsa au ieșit în stradă împotriva rasismului și a brutalității poliției. Unele întreprinderi au fost avariate și au fost incendiate. Și acum, comunitatea se face din nou, deoarece președintele Donald Trump este de așteptat să aducă mii de susținători ai săi în oraș pentru primul miting de campanie din martie.

Locuitorii negri din Tulsa se confruntă cu istoria rasistă a orașului și cu brutalitatea poliției în fața mitingului lui Trump & # 39;

Locuitorii negri ai lui Tulsa se complimentează cu istoria rasistă a orașului și cu brutalitatea poliției înaintea mitingului lui Trump

Locuitorii negri ai lui Tulsa spun că este imposibil să se dezamăgească de ceea ce s-a întâmplat cu strămoșii lor din Greenwood din conversația națională mai largă despre impactul rasismului asupra americanilor negri de azi. Au petrecut zeci de ani căutând dreptate pe care încă nu le-au primit și spun că mai există o reticență – în special în rândul rezidenților albi ai orașului și al statului – să recunoască pe deplin evenimentele din 1921.

Într-o duminică dimineață recentă, sanctuarul lui Vernon AME, care a fost reconstruit de mână de către supraviețuitorii masacrului, este practic gol – o duzină sau cam atât de participanți sunt diseminați social, distanțați între vârfuri. În măsura în care restul Tulsa se redeschide cu nerăbdare, ușile acestei biserici sunt deschise cu precauție – sunt conștienți cu atenție de taxa de proporții pe care virusul a luat-o asupra americanilor negri din toată țara.

„Dacă Dumnezeu poate păstra această clădire din cărămidă și mortar și cărămidă și lemn și tencuială, în condiția sa fragilă, fragilă, de fiecare dată când un 18 roti conduce de la interstat, ferestrele noastre se agită”, a arătat reverele Robert Turner din amvon, cu vocea care sună peste drona unui organ. „Dacă Dumnezeu poate păstra o clădire, dacă Dumnezeu poate păstra acest obiect neînsuflețit. Cu cât mai mult vă poate păstra lordul?”

Faptul că Vernon rămâne în picioare este atât o sursă de mândrie, cât și un simbol al tuturor celor pierdute.

Un grup de oameni care privesc fum în depărtare provenind de la proprietăți deteriorate în urma masacrului de la Tulsa Race, Tulsa, Oklahoma, iunie 1921.

Un grup de oameni care privesc fum în depărtare provenind de la proprietăți deteriorate în urma masacrului de la Tulsa Race, Tulsa, Oklahoma, iunie 1921.

„Suntem singurul lucru pe Avenue Greenwood inițial, care este încă negru și singurul lucru care este încă negru în districtul Greenwood”, a declarat Turner pentru CNN într-un interviu.

În anii dinaintea masacrului, Greenwood a fost cunoscut la începutul anilor 1920 drept Black Wall Street – un far al prosperității negre din țară. Greenwood s-a lăudat cu peste 300 de afaceri negre, potrivit lui Mechelle Brown, coordonator de program la Greenwood Cultural Center.

Cu cabinetele medicilor, spitale, avocați, magazine și ziare, era practic auto-durabilă și distinctă de Tulsa albă, la sud de liniile de tren. Mary E. Jones Parrish, o femeie neagră care a dat o relatare scrisă, de primă mână, a masacrului, a numit-o „un oraș din interiorul unui oraș”.

Succesul și bogăția acestei comunități negre au făcut ca oamenii albi săraci din zonele învecinate să fie invidioși și resentibili, spun Brown și istoricii.

Tensiunile s-au abătut atunci când o femeie albă, pe nume Sarah Page, a acuzat un bărbat negru pe nume Dick Rowland că a agresat-o într-un lift. Page a lucrat ca operator de ascensoare, iar Rowland ar folosi frecvent elevatorul, deoarece i s-a acordat permisiunea specială să folosească toaleta și să bea apă în clădire, a spus Brown.

Rowland a fost arestat și, în curând, a apărut un zvon care a fost violat, conform lui Brown. O gloată albă supărată s-a arătat la închisoare cu intenția de a-l linia pe Rowland.

Un grup de afro-americani, dintre care mulți tocmai serviseră în primul război mondial, au venit la închisoare pentru a-l apăra pe Rowland. Brown a spus că grupul de afro-americani a venit la închisoare nu pentru a se confrunta cu gloata albă, ci pentru a vorbi cu șeriful și pentru a-l proteja pe Rowland, pe care credeau că este nevinovat.

În afara pușcăriei, a existat o luptă pentru o armă și au fost oprite focuri, potrivit lui Brown. A urmat haosul și până la orele de dimineață ale zilei de 1 iunie 1921, gloata albă a început să jefuiască și să pună tot focul în Greenwood.

„Mobilul a jefuit acele case înainte de a le da foc, astfel încât tensiunea era gelozia asupra averii materiale pe care africanii americani o aveau pe care albii săraci nu o aveau”, a declarat John W. Franklin, istoric cultural emerit la Muzeul Național al Smithsonian Institution din Muzeul Național al Istorie și cultură afro-americană Bunicul lui Franklin era avocat în Greenwood la acea vreme și a supraviețuit masacrului, dar toate bunurile sale au fost jefuite.

Franklin a spus că există avioane care aruncau bombe de terebentină pe comunitate. El a spus că încă nu este clar cine au aparținut avioanele sau cine sunt piloții, dar a spus că a fost prima dată când o comunitate americană a fost bombardată din aer.

„Ai sta fie în casa ta și ar arde până la moarte, fie ai încerca să fugi în stradă și să speri să nu fii doborât de gloanțe”, a spus Rep. Rep. Good State, al cărui bunic străbunic, un om de afaceri de frunte în Greenwood. din masacru, a putut să supraviețuiască. „Asta a fost decizia pe care oamenii trebuiau să o ia”.

Bunicul statului din Oklahoma, Regina Goodwin, a fost străbunicul unui om de afaceri din Greenwood, în timpul masacrului.

Bunicul statului din Oklahoma, bunicul Regina Goodwin, era un om de afaceri din Greenwood, la momentul masacrului

În urma uciderii, oficialii locali alba au estimat morții la doar câteva zeci. Dar istoricii, sprijiniți de relatările martorilor oculari și ale descendenților, estimează că 300 de oameni au murit și aproximativ 35 de blocuri de oraș au fost arse la pământ. Peste 10.000 de afro-americani au rămas fără adăpost, potrivit Centrului Cultural Greenwood, și peste 2.000 de afaceri au fost distruse. Franklin a spus că bunicul său a fost unul dintre miile de afro-americani rotunjiți și reținuți câteva zile după masacru.

„Nu există nici un fel real de a ști câți dintre acești oameni au scăpat și nu s-au mai întors niciodată la Greenwood, și câți dintre acești oameni au fost uciși și aruncați în mormintele de masă”, a spus Brown. Ea a spus după o investigație viitoare asupra siturilor de mormânt potențial, „Cred că vom afla că au fost mult mai mult de 300 de oameni care au fost uciși”.

„Nimeni nu a fost niciodată acuzat, acuzat, condamnat”

Goodwin a declarat pentru CNN că, deși masacrul nu a fost discutat în mod deschis sau predat în școlile din Tulsa de zeci de ani, istoria orală a masacrului a fost transmisă de generațiile familiei sale.

Africii americani de ani de zile s-au temut să nu vorbească despre masacru de frica de represalii, a spus ea. În ciuda sutelor de morți și de milioane de dolari în daune, Goodwin a spus: „Nimeni nu a fost niciodată acuzat, acuzat, condamnat”.

Pe lângă pierderea vieții, „te uiți și la pierderea proprietății și la pierderea viselor”, a adăugat ea.

„Erau femei care erau însărcinate, corect, și vorbim despre copiii care erau încă născuți”, a continuat Goodwin. „Și uite așa, nu numai că ați vorbit despre proprietăți și despre acele vieți, ci despre generațiile care au fost afectate, generațiile care nu au avut voie să prospere generațiile care nu au avut voie să fie cele mai bune care ar putea fi. Acest lucru este ceva care nu poți pune preț ”.

Goodwin a criticat decizia președintelui Donald Trump de a organiza un miting de campanie la Tulsa. Raliul a fost inițial programat să fie pe data de 11 iunie , ziua care comemorează sfârșitul sclaviei în Statele Unite, dar momentul și locația au atras critici din partea liderilor și democraților afro-americani, având în vedere istoria violenței rasiale a lui Tulsa. Trump s-a înclinat la presiune și a mutat mitingul, care va fi primul său în luni, în urmă cu o zi.

Dar Trump s-a confruntat și cu critici pentru reticența sa de a aborda rasismul din America. El a sugerat că o economie puternică este soluția rasismului sistemic.

„Ceea ce s-a întâmplat, este cel mai mare lucru care s-ar putea întâmpla pentru relațiile de rasă pentru comunitatea afro-americană”, a declarat Trump în ofițerul oval în această lună, când a fost întrebat care este planul său de abordare a rasismului sistemic. „Acesta este planul meu, vom avea cea mai puternică economie din lume”.

Cu ochii lumii asupra Tulsa, Goodwin spune că masacrul arată că prosperitatea economică singură nu poate alunga prejudecăți.

„Aveai oameni înstăriți în Tulsa la acea vreme”, a spus Goodwin. „Erau oameni de industrie. Aveau minți grozave și au fost fugiți din oraș. De fapt, au fost acuzați de incitarea la o revoltă.

„Așa că averea lor nu i-a protejat de rasism. Nici averea nimănui nu va fi astăzi”, a adăugat ea.

„Mobila albă a câștigat cu adevărat”

Ceea ce rămâne astăzi de Greenwood este foarte puțin, deși de ani buni locuitorii s-au luptat pentru păstrarea și corectarea istoriei povestite despre masacru. În anii de după masacru, rezidenții negri ai Greenwood s-au reconstruit – dar niciodată spre splendoarea trecută.

Astăzi, este o parte din dimensiunea sa anterioară și bogăția care a caracterizat Greenwood atunci este practic dispărută.

„Mulțimea albă a câștigat cu adevărat, pentru că nu încercau doar să omoare oameni, încercau să ne despartă de pământ”, a spus Turner pentru CNN. „Și chiar dacă ne-am reconstruit după masacru, dacă ar putea vedea ce este astăzi Greenwood, vor fi mulțumiți, pentru că au luat-o din mâinile oamenilor negri”.

Turner a spus că afro-americanii atacați și uciși de gloata albă nu au primit niciodată justiție și au acuzat orașul că nu a făcut suficient pentru a opri masacrul.

„Nu au primit niciodată procesul lor. Niciodată. Până în ziua de azi, companiile de asigurări își refuză pretențiile. Orașul are încă, până în ziua de azi, cererea de răspundere, deși a fost orașul și departamentul de poliție al șerifului care a deputat 2.000 de membri ai mafiei albe , departamentul de pompieri al orașului a urmărit arderea orașului, Garda Națională a statului a urmărit ca cadavrele să fie aruncate în morminte „, a spus Turner.

Rev. Robert Turner la Biserica Vernon AME din Tulsa

Rev. Robert Turner la Biserica Vernon AME din Tulsa

Din viitoarea vizită a lui Trump la Tulsa, Turner a spus că speră că Trump susține reparațiile pentru descendenții și instituțiile care au fost distruse în 1921.
Daunele la acea vreme s-au ridicat la peste 2,7 milioane dolari, potrivit lui Brown, care ar fi de peste 39 de milioane de dolari astăzi, potrivit calculatorului inflației IPC al Biroului Statisticilor Muncii din SUA.

Turner a spus că speră că Trump „vede această zonă ca locul în care se află crima, pentru că nu a fost acuzată niciodată de o persoană din cauza celei mai grave masacre din istoria americană”.

„Sper că el poate spune cu adevărat pentru prima dată că Black Lives Matter, știți, și viețile negre care au fost ucise cel mai recent contează și viețile negre care au fost ucise aici în 1921”, a spus Turner.

„O responsabilitate profundă”

Cel mai vechi cimitir din Tulsa se află lângă o autostradă aglomerată. În umbra acelei autostrăzi, șeful Egunwale Amusan a petrecut ani întregi căutând rămășițele a sute de rezidenți negri ai Tulsa care au fost masacrați în 1921.

„Înainte de a fi construită această autostradă, acesta era un sistem feroviar unic. Martorul a spus că bunicul său l-a dus până la șine și i-a spus că în timpul masacrului au adus apartamente feroviare chiar aici, unde acest drum coboară pe mijlocul Cimitirul Oaklawn, au construit o șanț, au săpat o șanț și au aruncat cadavre în jos în tranșee „, a spus Amusan. „El a spus că trebuia să fi existat un exces de 300 de cadavre în acea singură locație.”

Există doar două pietre principale în care este înscrisă data masacrului, în ceea ce se numește Câmpul Potterului, un loc de înmormântare a săracilor.

La câțiva metri distanță, un dreptunghi mare a fost îngrădit, marcând o zonă în care cercetătorii cred că ar putea fi găsite rămășițe ale altor victime.

Șeful Egunwale Amusan a petrecut ani de zile căutând rămășițele a sute de rezidenți negri din Tulsa care au fost masacrați în 1921

Șeful Egunwale Amusan a petrecut ani de zile căutând rămășițele a sute de rezidenți negri din Tulsa care au fost masacrați în 1921

În 2018, primarul Tulsa, GT Bynum, republican, a anunțat că va redeschide ancheta în morminte, numind-o anchetă pentru omor.

În acest an, ei intenționaseră să excaveze în acea zonă pentru a căuta „anomalii” care ar putea indica că ar putea fi găsite resturi umane. Dar, din cauza coronavirusului, aceste planuri sunt în așteptare la nesfârșit.

„Scopul nostru este de a recupera aceste corpuri”, a spus Amusan. „Primarul a numit-o locul crimei, așa că vrem să fie investigat în detaliu.”

Amusan a spus că, înainte de a putea exista o adevărată reconciliere, trebuie să existe o recunoaștere a totalității a ceea ce a fost luat de la tulsanii negri acum aproape 100 de ani.

„Când bunicii mei și-au pierdut locuința într-un domeniu iminent, aceasta a fost a doua, nu de fapt a fost a treia atrocitate. Au experimentat (19) 21, apoi au experimentat” îndepărtarea urbană „, apoi au experimentat un domeniu iminent. Trei cicluri de devastare unde fiecare generație de fiecare dată nu aveau absolut nimic de transmis pe mine sau pe urmașii mei „, a spus Amusan. „Acest concept de bogăție generațională – am înțeles asta în Greenwood”.

„O construiam în Greenwood”, a spus el. „Așadar, pentru a avea pe cineva să scoată asta de la tine, te lasă cu o responsabilitate profundă”.

https://edition.cnn.com/2020/06/18/politics/tulsa-massacre-1921/index.html?utm_term

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.