Iad și rai în Apocalipsa

download - Copie

DE BARZILAIENDAN pe 17 IANUARIE 2020 • ( 0 )

Apocalipsa 14: 9-11

(9-11) Un al treilea înger avertizează cu privire la venirea judecății.

Apoi , un înger al treilea le -a urmat, spunând cu glas tare: „Dacă se închină cineva fiarei și icoanei ei, și primește  lui  semn pe frunte sau pe mâna lui, el va bea și el din vinul mâniei lui Dumnezeu, care este turnat toată puterea în cupa indignării Sale. El va fi chinuit cu foc și pucioasă în prezența îngerilor sfinți și în prezența Mielului. Și fumul chinurilor lor urcă în vecii vecilor; și nu au odihnă zi sau noapte, care se închină fiarei și imaginii sale și cine primește semnul numelui său. ”

  1. Dacă cineva se închină fiarei și imaginii sale și își primește amprenta pe frunte sau pe mână: Aceasta ne amintește că există o legătură între venerarea  fiarei și imaginea sa  și primirea  amprentei sale pe frunte sau pe mână . Nimeni nu va lua semnul întâmplător sau accidental  . Legătura dintre venerarea fiarei și luarea semnului va fi suficient de clară.
  2. Deși, primirea semnului poate  păreasuficient de nevinovat pentru cei care locuiesc pe pământ. În ochii lor, poate nu pare mult mai mult decât o simplă promisiune de loialitate și devotament față de Antihrist și guvernul său. Așa a fost același lucru în primele secole ale creștinismului, când a arde o vârfă de tămâie pe o imagine a Cezarului și a promite „Cezar este Domnul” a fost privit ca un act nevinovat de datorie civică față de vechii păgâni.
  3. El însuși va bea și din vinul mâniei lui Dumnezeu, care este turnat cu toată puterea în cupa indignării Sale: Cei care se închină lui Antihrist vor fi nevoiți să bea  vinul mâniei lui Dumnezeu . Această cană a mâniei lui Dumnezeu este ca un vin nediluat, amestecat cu mirodenii pentru a-l face tot mai puternic ( puterea deplină ).
  4. Ideea că Dumnezeu ține o cană de mânie, pe care El îi face pe cei aflați sub judecată este exprimată de mai mult de treisprezece ori în Biblie (Psalmul 75: 8 și Ieremia 25:15 sunt exemple). Aceasta este ideea din spatele cupei pe care Isus a vrut să o evite dacă ar fi posibil (Matei 26:39). Isus a luat cu bună voie ceașca mâniei Tatălui pe care am meritat-o; aici, dușmanii lui Isus nu au de ales – cupa este  forțatăasupra lor.
  5. Vinul mâniei lui Dumnezeu … ceașca indignării Sale: Vinul în cupă este asociat cu  mânia  (cuvântul grecesc vechi  timos ), care descrie o   mânie pasională . Cupa în sine este asociată cu  indignarea  (cuvântul grecesc antic  orge ), care este furie dintr-o  dispoziție stabilită .
  6. Cuvântul grecesc antic  orgeeste cuvântul comun pentru mânia lui Dumnezeu în Noul Testament. Cuvântul antic  timos  este folosit doar de 11 ori, iar 10 din 11 sunt în Apocalipsa. De obicei, furia lui Dumnezeu față de păcătoși nu clipește împotriva lor; este pur și simplu opoziția Lui hotărâtă împotriva păcatului și a nedreptății. Dar în Cartea Apocalipsei, care descrie atât de clar judecata supremă a lui Dumnezeu, termenul pentru  mânie pasională  este folosit mult mai des.

El va fi chinuit cu foc și pucioasă în prezența îngerilor sfinți și în prezența Mielului. Și fumul chinurilor lor urcă în vecii vecilor; și nu au odihnă zi sau noapte : acest pasaj învață mai multe adevăruri importante despre iad și despre destinul etern al celor condamnați.

  1. El va fi chinuit de foc și pucioasă: Aceasta arată că suferința iadului este  un chin real , că este  dureroasă  și  respingătoare . „Voga modernă pentru dispensarea iadului nu are nicio contrapartidă în Apocalipsa” (L. Morris)
  2. În prezența îngerilor sfinți și în prezența Mielului: Acest lucru arată că Dumnezeu nu este absent din iad. El este prezent în toată sfințenia Sa și judecata Sa dreaptă. Cei care sunt în iad vor  dori ca  Dumnezeu să fi lipsit, dar El nu va fi. Este greșit să spunem că iadul va fi lipsit de prezența lui Dumnezeu; dar va fi fără niciun sens al iubirii Sale. Prezența lui Isus va fi acolo, dar numai prezența dreptății Sale sfinte și mânia împotriva păcatului.

iii. Fumul chinurilor lor urcă în vecii vecilor; și nu au odihnă zi sau noapte : Cei care se închină lui Antihrist și primesc semnul lui vor îndura această  mânie  și  indignare  pentru eternitate în iad. Aici, faptul   chinului etern este clar spus; în vecii vecilor  înseamnă „în vecii vecilor”. Dacă singurele consecințe pentru păcat sunt în această viață sau dacă singura pedeapsă pentru păcat este temporară, atunci păcătoșii deștepți au câștigat peste Dumnezeu. Walvoord spune despre fraza în  vecii vecilor : „Literal” în veacuri, „cea mai puternică expresie a eternității de care grecul este capabil.”

  1. „Aș vrea la Dumnezeu, oamenii ar gândi și vorbi mai mult despre iad și despre acea eternitate de extremitate pe care nu o vor mai putea niciodată să o evite sau să o respecte. Cu siguranță, un mijloc bun de a scăpa de iad este de a lua o întorsătură sau două în iad prin meditațiile noastre zilnice. ”(Trapp)
  2. „În descrierea închinătorilor fiarei, cuvântul  închinare, precum și cuvântul  primitîn versetul 11 ​​subliniază actuala închinare continuă a fiarei pe o perioadă lungă de timp … aceeași tensiune actuală este folosită în descrierea lor chin. Deoarece închinarea la fiara nu este întreruptă de pocăință, tot așa chinul lor nu este întrerupt atunci când pocăința este prea târziu. ”(Walvoord)

4. (12-13) Binecuvântarea sfinților, chiar și în Marele Necaz.

Iată răbdarea sfinților; aici  sunt  cei care păzesc poruncile lui Dumnezeu și credința lui Isus. Apoi am auzit un glas din cer , spunându – mi: „Scrie:” Ferice  sunt  morții care mor în Domnul de acum încolo.“„Da“ , zice Duhul,„ei se vor odihni de ostenelile lor și lucrările lor urmează-i.

  1. Iată răbdarea sfinților … Fericiți de morții care mor în Domnul de acum încolo … ca să se odihnească de ostenelile lor: vedem contrastul puternic dintre  restul  sfinților și chinul continuu al celor răi (Apocalipsa 14) : 11). Restul  vine prin răbdarea și credincioșia față de Dumnezeu și Cuvântul Său ( aici sunt cei care păzesc poruncile lui Dumnezeu și credința lui Isus ).
  2. Nu ne putem imagina decât curajul și mângâierea pe care o va oferi acest pasaj sfinților înfocați, persecutați în timpul Marii Necazuri. În mod clar, Dumnezeu vrea să-i încurajeze pe poporul Său să fie statornic în perioade de încercare, concentrat pe ceea ce binecuvântat odihna și recompensa îi așteaptă în eternitate.
  3. Fericiți morții care mor în Domnul: „Aceștia sunt singurii   morți glorioși … mor în cauza lui Dumnezeu, mor sub zâmbetul și aprobarea lui Dumnezeu și mor să trăiască și să domnească cu Dumnezeu în vecii vecilor. ”(Clarke)
  4. Lucrările lor îi urmează: răbdarea și lucrarea acestor sfinți este amintită în ceruri. Lucrarea noastră pentru Isus și Împărăția Sa merge cu noi în ceruri, dând demnitate și semnificație tuturor lucrărilor de mai jos.

https://barzilaiendan.com/2020/01/17/iad-si-rai-in-apocalipsa/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.